Uusi järjestelmä mahdollistaa toiminnallisuuksia, jotka paitsi säästävät kirppismestarin aikaa myös tekevät työn tekemisestä helpompaa. Merkittävin uudistus kirppismestarin työn kannalta on sähköpostirumban väheneminen sekä työhön liittyvien toimien keskittäminen yhteen ja samaan paikkaan. Tässä kirjoituksessa kerromme tarkemmin muutoksista kirppismestari-konseptissamme.
Resurssien ilmoittaminen
Omat resurssit ilmoitetaan jatkossa näppärästi oman asiakastilin kautta kohdassa ”Myyntierät ja asetukset”. Samalla voit myös esittää tuotetoiveita sinulle kohdistettavien myyntierien suhteen sekä ilmoittaa, pystytkö ottamaan tuotteita vastaan lemmikkitalouksista. HUOM! Valitse mahdollisimman monta kategoriaa. Mitä enemmän kategorioita sinulla on valittuna, sitä todennäköisemmin sopiva myyntierä löytyy nopeasti. Resurssit ilmoitetaan edelleen viikoksi kerrallaan ja jos elämässäsi on esimerkiksi hieman kiireisempi jakso, jolloin kirppismestarina toimiselle ei oikein riitä aikaa, voit jättää tuotesaldon eli resurssisi nollaksi.
Myyntierien vastaanottaminen, tuotteiden lisääminen ja yhteenvetolomakkeen täyttäminen
Myyntierien vastaanottaminen onnistuu vaivattomasti oman asiakastilin kautta, josta pääset myös lisäämään tuotteet myyntieräkohtaisesti myyntiin palveluumme. Tämän jälkeen pääset täyttämään yhteenvetolomakkeen, eikä sinun siis tarvitse lähetellä erikseen lomakkeita sähköpostitse.

Tarkastukseen lähetettyjen tuotteiden muokkaaminen
Jo tarkastukseen lähetettyjä tuotteita voi muokata suoraan asiakastilillä. Tämä koskee siis tilanteita, joissa Vähänkäytetyn asiakaspalvelu pyytää yhden tai useamman tuoteen tietojen tai kuvien muokkaamista tuotetarkastuksessa ilmenneiden puutteiden tai virheiden vuoksi. Näin ollen koko myyntierää ei tarvitse enää palauttaa tarkastukseen, jolloin muokkausta vaativat tuotteet löytyvät nopeasti ja muutoksien teko on helpompaa.
Tuotteiden myynnin seuranta sekä myyntituottojen tilityspyynnöt
Myyntierien tuotteiden myyntiä voi jatkossa seurata reaaliaikaisesti niin ikään oman asiakastilin kautta kuukausittaisen raportin sijaan. Pääset siis näkemään jo myydyt tuotteet sekä tuotteet, jotka odottavat vielä ostajaansa. Myös myyntituottojen tilityspyynnöt tehdään uuden järjestelmän myötä asiakastilin välityksellä, josta ilmoitamme ne Ukko.fi -palvelulle ansiontilitystä varten.
Mitä minun pitää tehdä saadakseni yllämainitut toiminnallisuudet käyttöön?
Olemassa olevat asiakasnumerot säilyvät samana kuin aikaisemmin. Aktivoimme kirppismestari-osion näkyviin automaattisesti kaikille kirppismestareille. Muutokset eivät vaadi kirppismestareilta lainkaan toimenpiteitä. Siirrämme kaikkien kirppismestareiden jo tehdyt myyntierät uuteen järjestelmään. Datan siirto ei kuitenkaan tapahdu hetkessä ja voi kestää kolmekin viikkoa, että tiedot ilmestyvät näkyviin kirppismestarin omalle tilille. Älä siis hätäile, jos kirppismestari-osio ei heti ilmesty sinulle näkyviin.
Tulevaisuuden näkymiä
Tulevaisuudessa tarkoituksenamme on palkita kirppismestareita hyvästä työstä sekä järjestää erilaisia kilpailuja. Haluamme kehittää erityisesti työsuorituksen laatuun perustuvia palkitsemismalleja, koska laadukkaasta työnjäljestä hyötyy niin myyjä kuin kirppismestarikin. Mitä paremmin tuote on kuvattu, hinnoiteltu ja sen ominaisuudet esitelty, sitä todennäköisemmin se käy kaupaksi.
Kuuntelemme palautettanne ja kehitysehdotuksianne tarkalla korvalla nyt ja tulevaisuudessa, jotta saamme kehitettyä konseptiamme palvelemaan entistä paremmin niin teitä kuin myyjiä. Oli sitten mielessäsi idea, risu tai ruusu, ethän epäröi kertoa sitä meille! Tavoitat meidät parhaiten sähköpostitse osoitteessa kirppismestari@vahankaytetty.fi.