Myyntierän / myyntierien yhteenvetotietojen täyttäminen on yhtä tärkeää kuin itse myyntierän lisääminen myyntiin. Yhteenvetolomake täytetään aina erikseen jokaiselle myyntierälle. Löydät myyntierät “Myyntierät ja asetukset” -kohdan alta omalta asiakastililtäsi. Myyntierän aukaisemalla löydät sen myyntierän yhteenvetolomakkeen.
Miksi ja mitä yhteenvetotietoja tarvitaan?
- Yhteenvetotiedot kertovat meille, kuinka laadukkaita Vähänkäytetylle lähetetyt tuotteet ovat. Voimme vaikuttaa tuotteiden laatuun vain, jos ymmärrämme kuinka moni tuote keskimääräisesti myyntierästä hylätään.
- Hylkäysten syy kertoo meille, minkä takia tuotteet ovat viallisia. Tämä on todella tärkeä tieto myös silloin kun myyjä kysyy, että miksi tietyt tuotteet hänen myyntierästään on hylätty. Osaamme tällöin kertoa myyjälle asiakaspalvelussa syyn.

Kuinka täytän yhteevetolomakkeen?
- Lisättyjen tuotteiden määrä: Tämä numero muodostuu automaattisesti lisättyjen tuoteilmoitusten mukaan. Sinun ei tarvitse koskea automaattisesti muodostuneeseen lukuun, ellet huomaa sen olevan virheellinen.
- Hylättyjen tuotteiden määrä: Jos hylättyjä tuotteita on 0 kpl, kirjoita kenttään 0. Muussa tapauksessa laske hylätyt tuotteet ja kirjoita kenttään niiden lukumäärä.
- Perustelu hylätyille tuotteille: Kirjoita tähän syy, miksi olet hylännyt tuotteet. Jos hylättyjä tuotteita on vain muutamia, voit kirjoittaa esimerkiksi punainen villapaita: tahra rinnassa jne. Jos hylättyjä tuotteita on kymmeniä, voit kirjoittaa yleisen kommentin, kuten likaisia ja monessa paidassa on reikä.